این ملی پوش فرانسوی در ابتدای بازار نقل و انتقالات توسط باشگاه بارسلونا بازیکن آزاد اعلام شد و به همین دلیل راهی موناکو شد.

اریک آبیدال، مدافع موناکو، معتقد است اگر پپ گواردیولا سال گذشته بارسا را ترک نمی کرد، خودش هم همچنان در نوکمپ بازی می کرد.

این ملی پوش فرانسوی در ابتدای بازار نقل و انتقالات توسط باشگاه بارسلونا بازیکن آزاد اعلام شد و به همین دلیل راهی موناکو شد.

او معتقد است تغییر مربی در تابستان 2012 نقش زیادی در عدم تمدید قرارداد او با باشگاه کاتالانی داشت.

آبیدال به اکیپ گفت:" اگر گواردیولا هنوز در بارسا بود، شرایط متفاوت بود. او کسی است که واقعا به من احترام می گذارد و هنوز هم دائما با من در تماس است.

او مربی فوق العاده ای است و به من فرصت داد تا برای بارسا بازی کنم. اگر او هنوز در بارسا بود، شاید من هم در این باشگاه به بازی کردن ادامه می دانم.

مشکل این است که قرار من تمام شده بود. پذیرفتن این مسئله دشوار بود اما من گزینه دیگری نداشتم اما باید به مسیر حرفه ای ام ادامه می دادم. در آخرین کنفرانس مطبوعاتی ام، درک کردن موضع باشگاه بارسلونا دشوار بود. مسئله پول مطرح نبود. باشگاه در طول بیماری ام، پولی به من پرداخت نمی کرد.

دوران حضور من در بارسا به پایان رسید و من از شروع تازه ام در موناکو راضی هستم."

آبیدال در هر 4 دیدار ابتدایی موناکو در رقابت های این فصل لوشامپیونا به میدان رفت.